خرید ساعت هوشمند گیر اسپورت

همه ما سامسونگ را با گوشی‌های هوشمند سری گلکسی می‌شناسیم، با این حال باید گفت که مدت زمانی است سامسونگ در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند نیز آغاز به کار کرده و اخیرا محصولی با عنوان ساعت هوشمند سامسونگ گیر اسپرت به بازار ارائه داده است که در این مطلب سعی کرده‌ایم به بررسی مختصری در مورد این گجت هوشمند بپردازیم. بطور کلی ساعت‌های هوشمند سری گیر سامسونگ توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. ساعت‌ هوشمند Samsung Gear Sport آخرین عضو از ساعت‌های هوشمند کمپانی سامسونگ می‌باشد که به تازگی به بازار عرضه شده است. این مقاله راهنمای بسیار مناسبی برای افرادی است که قصد خرید سامسونگ گیر اسپرت را دارند.

سامسونگ گیر اسپورت, قیمت سامسونگ گیر اسپورت

خرید گیر اسپورت

محتویات جعبه سامسونگ گیر اسپورت

  • ساعت سامسونگ گیر اسپورت
  • استند شارژر 
  • رابط شارژر به همراه اتصال دهنده ی میکرو یو‌اس‌بی
  • بند ساعت با سایز بزرگ و کوچک
  • دفترچه راهنما راه اندازی ساعت

طراحی ساعت گیر اسپرت

طراحی Samsung Gear Sport از مدل ساعت‌های هوشمند Gear S3 و Gear S2 الهام گرفته شده‌ است و همین موضوع باعث شده تا این ساعت هوشمند هم مانند دیگر اعضای خانواده‌اش زیبایی خاص و تحسین برانگیزی داشته باشد.

نقد و بررسی سامسونگ گیر اسپورت

جنس این ساعت هوشمند از فلز و شیشه به همراه قسمتی پلاستیک است. از ویژگی‌های اصلی سامسونگ گیر اسپورت می‌توان به کوچکی ابعاد آن اشاره کرد، این طراحی به گونه‌ای است که در عین راحتی، باتری با شارژدهی مناسبی را در خود جای داده است. اگر بخواهیم این ساعت را با مدل Gear S3 Frontier مقایسه کنیم، می‌توان گفت که ظرافت و زیبایی دوچندانی نسبت به فرانتیر دارد و همین موضوع سبب شده تا انتخاب این ساعت هوشمند با استقبال بالایی از جانب کاربران همراه باشد.

با وجود اینکه ساعت گیر اسپرت نسبت به Gear S3 در ابعاد کوچک‌تری طراحی شده، اما همچنان برای خانم‌ها ساعت چندان ظریفی محسوب نمی‌شود.

وقتی این ساعت هوشمند را به دستتان می‌اندازید، متوجه راحتی و نرمی پلاستیک آن خواهید شد. در ضمن، نگران کنده شدن بند ساعت نباشید، چرا که در انتهای آنها یک قسمت فلزی محکم قرار گرفته است.

بند این ساعت جداشونده است و می‌توانید به راحتی آن را جایگزین نمایید. این مورد را در نظر داشته باشید که بعد از مدتی ممکن است نیاز به تعویض و خرید بند ساعت Gear Sport خود داشته باشید چرا که بعد از مدتی متوجه ساییده شدن انتهای بند ساعت خود می‌شوید. خرید بند سیلیکونی Gear Sport در این مرحله تصمیم مناسبی به نظر می‌رسد.

قسمت دایره‌ای و چرخان این ساعت طراحی معمولی مشابه ساعت‌های قبلی دارد و کارایی آنها نیز تقریبا مشابه سایر اعضای این خانواده است. شما می‌توانید با چرخاندن این دایره و کلیک کردن، از صفحات و امکانات این ساعت به راحتی استفاده نمایید. در سمت راست این ساعت دو دکمه قرار دارد که یکی از آنها شما را به یک مرحله عقب‌تر می‌برد و دکمه‌ی بعدی هم شما را به صفحه اصلی هدایت می‌کند.

مقاومت ساعت در برابر آب یکی از خصوصیت‌های ویژه و بسیار کارآمد Samsung Gear Sport است. شما می‌توانید این ساعت را در حین تمرینات شنا استفاده کنید. خیالتان هم راحت، تا عمق 50 متر زیر آب این ساعت مقاوم می‌باشد. ضمنا استفاده از این ساعت در آب‌های شور و دریا هم ممکن است، کافیست پس از استفاده، آن را با آب شیرین بشویید.با ادامه نقد و بررسی تخصصی Gear Sport همراه باشید.

صفحه نمایش Gear Sport

اسمارت واچ سامسونگ گیر اسپورت

ساعت هوشمند گیر اسپورت دارای صفحه نمایش AMOLED با رزلوشن صفحه ی 360 در 360 پیکسل، به قطر 1.2 اینچ می‌باشد که با محافظ صفحه‌ ضدخش Gorilla Glass 3 پوشیده شده است. این ساعت در مقایسه با اپل واچ کمی بزرگتر است. اما با این حال گیر اسپورت اندازه کوچکتری نسبت به Gear S3 Frontier دارد. نمایشگر صفحه Gear Sport در روزهای آفتابی به خوبی قابل مشاهده است و نور صفحه به گونه‌ای نیست که در طول شب برای چشم آزاردهنده باشد. به طور خلاصه صفحه نمایش این ساعت هوشمند، دارای کیفیت تصویر خوب، گرافیک زیبا و همینطور فونت و نوشته‎های خوانا می‌باشد. البته ناگفته نماند که تنظیم نور صفحه به صورت دستی هم امکان‌پذیر است.

رابط کاربری و عملکرد ساعت هوشمند گیر اسپورت

طی تست‌های صورت گرفته برای پی‌بردن به عملکرد این ساعت هوشمند، تست جالبی صورت گرفته است. در این تست ساعت هوشمند گیر اسپورت به گوشی Galaxy Note 8 به راحتی متصل می‌شود و همچنین فرایند شناسایی ساعت و گوشی موبایل به سادگی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که این ساعت هوشمند قابلیت اتصال به سایر گوشی‌های اندرویدی (حتی گوشی‌های غیر سامسونگ) را دارد و علاوه براین امکان اتصال به گوشی‌های غیر اندرویدی همانند سری‌های آخر آیفون را نیز دارد.

استفاده از گیر اسپورت لذت بخش و ساده است. این ساعت هوشمند همانند ساعت‌های گیر اس 2 و اس 3 تجربه خوبی از سادگی و سریع بودن را برای شما به ارمغان می‌آورد. تایزن 3.0 به گونه‌ای طراحی شده که شما به راحتی و با چرخاندن حلقه‌ی دور صفحه نمایش دسترسی کاملی به امکانات مختلف داشته باشید، بدون اینکه نیاز به طی کردن مراحل طولانی باشد.

از طراحی صفحات و رابط کاربری این ساعت هوشمند که بگذریم، نوبت به سخت افزار و عملکرد کلی آن می رسد. Samsung Gear Sport تفاوت ساختاری زیادی با گیر اس 3 و اس 2 ندارد. این ساعت نیز همانند مدل‌های دیگر گیر، با نگاه کردن به صفحه‌ی نمایش روشن می‌شود، البته گاهی هم پیش می‌آید که این عمل به درستی انجام نشود که احتمال آن بسیار پایین است. صفحه اصلی ساعت نیز به انتخاب شما می‌تواند متفاوت تم و ظاهر متفاوتی داشته باشد. شما می‌توانید با چرخاندن حلقه دور اسکرین به امکانات و ویجت‌های مختلف ساعت و نوتیفیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید و همچنین با پایین کشیدن صفحه نمایش به قسمت وضعیت و تنظیمات وارد شوید. 

جدا از تمام محاسن ذکر شده، این اسمارت واچ نیز همچون سایر ساعت‌های هوشمند ایراداتی دارد. برای مثال ویبره اطلاع‌رسانی نوتیفیکیشن می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. همچنان دستگاه نسبت به دستورهای صوتی ضعیف عمل می‌کند و گاهی حتی نسبت به فرامین پاسخی ارائه نمی‌دهد. درمورد تعداد اپلیکیشن‌های این دستگاه هم باید گفت که روند رو به افزایشی دارد اما هنوز به نسبت سایر رقبا فضای خالی امکانات حس می‌شود. البته هیچ یک از مواردی که گفتیم دلیل محکمی برای نخریدن این دستگاه نیست و نمی‌توان محاسن Gear Sport را نادیده گرفت.

خرید samsung gear sport

بررسی فعالیت‌های بدنی با Samsung Gear Sport

بررسی فعالیت‌های بدنی یکی از ویژگی‌های اصلی ساعت‌های هوشمند اسپورت می‌باشند. سامسونگ گیر اسپورت برای کسانی که اهل ورزش و فعالیت‌های بدنی هستند بسیار کارآمد و مناسب است. گیر اسپورت امکانات جالب و کاربردی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد. امکانات متعدد اسمارت واچ، دلیل مناسبی برای خرید گیر اسپورت می‌باشد.

سنسورهای مختلفی که در این ساعت تعبیه شده است، این امکان را فراهم می‌سازد که ضربان قلبتان را مانیتور کنید، همچنین وجود فشار سنج در این دستگاه این امکان را به شما می‌دهد که نظارت دقیق‌تری بر وضعیت بدن خود داشته باشید. ضمنا تحمل فشار آب تا 5ATM، این امکان را به شما می‌دهد که فعالیت‌های ورزشی خود در آب را نیز ارزیابی کنید.

ساعت هوشمند Gear Sport به صورت اتوماتیک فعالیت‌های جسمی روزانه شما را بررسی و داده‌ها را ذخیره‌سازی می‌کند و علاوه بر آن شما می‌توانید خودتان به صورت دستی هم شروع فعالیت جسمی خود را دستگاه ثبت نموده و همچنین مشخص کنید که فعالیت بدنی شما از چه نوعی است. 

دویدن، دوچرخه سواری، شنا، کرانچ و چندین و چند فعالیت بدنی دیگر از قبل در دستگاه تعریف شده‌اند که به شما این امکان را می‌دهد تا برای بررسی دقیقتر، نوع فعالیت خود را مشخص نمایید. البته ناگفته نماند که این ساعت در ثبت فعالیت‌های ورزشی مانند فوتبال، عملکرد ضعیفی دارد و حالت پیش‌فرضی برای آن وجود ندارد. از همین رو شما دو انتخاب دارید، اول اینکه گزینه Running را انتخاب کنید و دوم استفاده از گزینه Other Workout است که پیشنهاد ما گزینه دوم است.

اتصالات اسمارت واچ گیر اسپورت

برای اتصال Samsung Gear Sport کافیست تا بلوتوث گوشی هوشمند خود را فعال نمایید. انتقال اطلاعات از این طریق صورت می‌گیرد. البته این ساعت هوشمند دارای گیرنده وای‌فای نیز می‌باشد که باعث می‌شود تا زمانی که شما از گوشی همراه خود دور هستید از طریق امواج Wi-Fi نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کنید. جالب است بدانید که پسورد وای‌فای از گوشی هوشمند شما در ساعتتان ذخیره می‌شود. 

سامسونگ گیر,قیمت سامسونگ گیر

عمر باطری ساعت هوشمند Gear Sport

عمر باطری این ساعت هوشمند همانند دیگر گجت‌ها تا حد بسیار زیادی به نحوه استفاده شما بستگی دارد. برای مثال در حالت معمول اگر حالت Always-ON دستگاه روشن نباشد و نور صفحه نیز درحد معمول 7 از 10 تنظیم شده باشد، ساعت شما به راحتی با یکبار شارژ 3 روز قابل استفاده است. البته اگر جی‌پی‌اس شما روشن باشد و در طول روز هم به گوش دادن موزیک بپردازید طول عمر باطری ساعت شما 2 روز خواهد بود.

طبق نتایج بدست آمده سری 3 ساعت‌های اپل و همچنین Watch 2 هواوی هیچکدام بیشتر از دو روز عمر باطری ندارند. 

حال اگر شما مایل به استفاده از امکان AOD باشید، لازم است که به صورت روزانه ساعت خود را شارژ کنید. این موارد را هم در نظر داشته باشید که استفاده از Music Stored در هر ساعت 15٪ مصرف شارژ شما را افزایش می‌دهد و استفاده از جی‌پی‌اس در طول فعالیت‌های ورزشی نیز چیزی در حدود 15٪ به میزان مصرفی شارژ ساعت شما می‌افزاید. 

شارژ 0 تا 100 درصد این ساعت هوشمند دو ساعت و نیم به طول می‌انجامد. اگر گیر اسپورت را با شارژر وایرلس سامسونگ هم شارژ کنید تغییر چندانی در مدت زمان شارژ آن، احساس نخواهید کرد.

سامسونگ گیر,خرید سامسونگ گیر اسپورت

نتیجه گیری

سعی کردیم در بالا تا‌حد امکان، محاسن و معایب این اسمارت واچ دوست داشتنی را برای شما توضیح دهیم. اگر بخواهیم جمع بندی کوتاهی از این نوشته داشته باشیم باید بگوییم که، اسمارت واچ سامسونگ گیر اسپورت در کل امکانات خوبی دارد و تاحد زیادی توانسته نیاز کسانی که فعالیت‌های ورزشی دارند را برآورده نماید. قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Gear Sport با توجه به امکانات و قابلیت‌های این ساعت معقولانه است.

سرعت خوب در پردازش و پاسخ‌دهی، مقاومت در برابر آب و پوشش دادن ورزش‌های مختلف از خصوصیت‌های بارز این دستگاه است. اگر از آن دسته افراد هستید که ساعت‌های زیادی را صرف گوش‌دادن به موسیقی در اسپاتیفای می‌کنید، قابلیت پخش و مشاهده پلی‌لیست آفلاین می‌تواند برای شما امکان خوب و بااهمیتی باشد. لازم به ذکر است که اکسسوری Gear Sport مانند لوازم جانبی ساعت هوشمند‌های سامسونگ به راحتی در بازار پیدا می‌شود و از این بابت جای نگرانی نیست.

حال اگر تصمیم به خرید ساعت Gear Sport با همه خوبی و بدی‌های این ساعت هوشمند را دارید، باید بگوییم که این اسمارت واچ ارزش خرید و استفاده را دارد. البته این انتخاب به نوع استفاده و نیاز شما بستگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.